Kejayaan tidak datang kepada manusia yang leka. - Charles Cahier

✿ wElCoMe 2 mY wOrLd✿

Isnin, 7 Jun 2010

C.I.N.T.A


Perkataan cinta itu sangat mengelirukan banyak manusia..Pada aku perkataan cinta ini tidak memberikan apa-apa maksud yang bermakna dalam hidup aku..Bagi aku cinta ini satu hal yang menyusahkan hidup,kepala otak dan merumitkan masa dan satu pembaziran masa...bagi pendapat aku orang zaman sekarang terlalu bodoh kerana terlalu percayakan cinta..bagi aku cinta ini hanya permainan lelaki untuk meluangkan kelapangan masa mereka bersama-sama pasangan mereka...semua ini hanya untuk keseronokan masa muda sahaja dan ianya takkan kekal selamanya...Cinta juga boleh menyebabkan seseorang bertindak dari luar batasan,misalnya jika kita dapat lihat sekarang banyak berlakunya kes pembuangan bayi....bak kata pepatah Habis madu,Sepah dibuang ...dan bagi diri aku juga,lebih baik jangan bercinta dan berkhawin,kerana bagi aku ianya satu bebanan ..aku takut kalau aku khawin nanti berlakunya penceraian dan ketidakpuasan antara satu sama lain ,masalah akan tibul dan hidup akan terumbang-ambing....jadi prinsip aku dalam hidup ini,kalau takut dilambung ombak jangan berumah di tepi pantai..bagi aku,aku takut untuk jatuh cinta,jadi aku akan cuba jauhi semua ini....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan